Čekajući Ferarija – Najbolji od najboljih

Prošlo je gotovo osam godina od kada je jedan Ferari osvojio šampionsku titulu u Formuli 1. Sezona 2015 se približava, a svi konstruktori će uskoro otkriti šta su to pripremili za ovu godinu. Ferari je zakazao premijeru svog novog bolida za 30. januar, a vozači Sebastijan Vatel i Kimi Raikonen će prvi put imati priliku da ga oprobaju na Australian Grand Prix-u koji otvara novu sezonu 13. marta.

Dok svi čekamo da vidimo kako izgleda nova Ferarijeva formula, podsetimo se svih 12 vatreno crvenih šampionskih bolida. Ovo su najbolji među najboljima.

500 F2 – Šampion 1951.
Prva Feraijeva formula koja je osvojila titulu je za svoje vreme bila revolucionarna kako u tehničkom, tako i u dizajnerskom smislu. Italijan Alberto Askari je vozio ovaj bolid, koji je započeo priču o crvenoj trkačkoj legendi.

D50 – Šampion 1955.
Kombinacija ovog elegantnog modela i veličanstvene veštine legendarnog argentinca Fanđa nije mogla da donese ništa drugo sem titule.

246 F1 – Šampion 1958.
Naslednik 500 F2, Ferrarijeva 246 je imala rezervoar od 2.4 litre i motor sa 6 cilindra. Vozač ovog bolida je bio Englez Majk Hotorn.

156 F1 – Šampion 1961.
Bolid koji je te sezone osvojio 5 Grand Prix-a, od toga tri sa šampionom Filom Hilom. Izuzetno uspešna sezona za Ferari.

158 F1 – Šampion 1964.
Džon Surtes je postao prvi vozač koji je osvojio titule i za dvotočkaše i četvorotočkaše. Ovaj rekord i danas niko nije oborio. Za četiri točka malu zaslugu je imao i Ferari sa svojim modelom sa V8 motorom.

312 T – Šampion 1975.
Gotovo 11 godina je prošlo do sledećeg Ferarijevog šampiona, koji je predstavio novi 12-cilindrični motor i čuveni transverzalni menjač. Vozač je bio legendarni Niki Lauda.

312 T4 – Šampion 1979.
Serija 312 je ponovila uspeh, sada sa novim modelom koji je bio apsolutno dominantan te sezone po svim merilima. u tuimu Ferarija je vozio veliki Vilnev, ali je titulu šampiona je poneo njegov kolega Južno-Afrikanac Džodi Šekter.

F1-2000 – Šampion 2000.
Nakon 1979. je usledilo mračno doba za Ferari. Ali, ako je to bilo potrebno da bise desio uspeh novog milenijuma, onda je vredelo. Uspeh koji i danas se prepričava započet je upravo ovim modelom. Majkl Šumaher je postao novi šampion sa deset pobeda, a ostalo je već istorija.

F2001 – Šampion 2001.
Možda i najlepši dizajniran bolid Ferarija. Šumaher i nova titula.

F2002 – Šampion 2002.
Šumaher i 15 timskih pobeda. Titula broj 3.

F 2003-GA – Šampion 2003.
Uzbudljiva sezona i nova titula.

F2004 – Šampion 2004.
Ferari i Šumaher sa 13 pobeda i najbržim krugom u sezoni svih vremena zatvaraju poglavlje svoje velike vladavine upravo sa ovim modelom.

F2007 – Šampion 2007.
Došli smo i do poslednjeg modela koji je uspeo da osvoji Veliku titulu. Kimi Raikonen, koji je i danas u timu, je te godine uspeo da se domogne krune. Od tada Ferari nije uspeo da ponovo bude šampion. Videćemo šta će doneti novi Ferari u sezoni 2015. Mi čekamo.

Author: Dušan Vulić

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *