Federiko Pietrela i umetnost pečata

Sledeći put kada budete gubili živce zbog vremena koji ste utrošili da biste konačno overili neki dokument u opštini ili sl, setite se ovog imena – Federiko Pietrela. Za njega pečat nije samo birokratska sprava za mučenje. Za njega je to UMETNOST.

Pol Sinjak, Kamil Pizaro i Vinsent Van Gog su vam sigurno vrlo poznati. Ovaj trio, osim neospornog majstorstva, povezuje i slikarska tehnika pointilizam. Njihove četkice su stvarale dela uz pomoć tačkica i obrisa koje pažljivim slaganjem boja i oblika stvaraju „širu sliku“. Pointilizam je bila tehnika karakteristična za Neo – impresionizam i Post – impresionizam, ali danas ona nije u širokoj upotrebi savremenih slikara.
Međutim, mladi italijanski slikar Federiko Pietrela izgleda i ne mari za vreme u kojem se nalazi, te njegova dela oživljavaju upravo kroz ovu staru tehniku. U stvari, moramo da se ispravimo, Federiko i te kako mari za vreme. Ono je njegova inspiracija.
Nakon završenih studija slikarstva u Rimu, Federiko je zamenio četkicu za drugu vrstu alata. Ni boje mu više nisu bile potrebne. Sada on slika isključivo uz pomoć pečata datumara i plavog mastila. To je sve što njemu treba.

Ovu jedinstvenu tehniku „pečatnog pointilizma“, Federiko je usavršavao poslednjih 15 godina, a njegovi radovi su danas veoma popularni. Iz daleka oni liče na stare crno-bele fotografije, međutim to je samo varka. Realistične kompozicije stvorene su isključivo uz pomoć datuma, čijih otisaka ima na hiljade. Ne možemo a da se ne zapitamo, koliko samo strpljenja i vremena ima ovaj rimski slikar za ovakvu vrstu rada.
Strpljenje mu očigledno ne nedostaje, a vreme je, kako sam umetnik kaže, od esencijalnog značaja za njega. Vreme je misteriozna stvar. Za mene je to najbitnija stvar od koje je sve poteklo – rad, postojanje, život – kaže Pietrela. Vreme, kao inspiracija, za njega predstavlja personifikaciju stalnog kretanja i prisutnosti monotonije u našim životima. Zato Pietrelini motivi su gradska vreva, pokret kao kontrast monotoniji. Njegova dela primećuju da je pokret i promena samo privid, koji krije repetitivnost života kao usud čoveka. Za svako njegovo delo treba mu otprilike dva meseca, a tačan datum nastanka nekog dela može se lako utvrditi, jer za njega koristi upravo taj datum i na pečatu.

Trenutno, u Rimu, se može pogledati njegova izložba pod nazivom QUADRI D’INTERNO, a biće izložena do 28. februara 2015. Ukoliko posećujete ovaj grad u ovom periodu, preporučujemo vam da odvojite malo svog VREMENA i otkrijete ovog zanimljivog umetnika.

Author: Dušan Vulić

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *