Milena Kanonero – kostimografkinja koja diktira svetske modne trendove

Njene kreacije doprinele su da mnogi filmovi ostave neizbrisiv trag u našem sećanju. „Paklena pomorandža“ Stenlija Kjubrika, „Marija Antoaneta“ Sofije Kopole, kao i bajkoviti svetovi Vesa Andersona, ne bi bili ni upola tako vizuelno upečatljivi bez njenih kostima koji uspešno igraju ulogu produžetka duše svakog lika u filmu. Ali pored doprinosa filmskoj umetnosti, trostruka dobitnica Oskara Milena Kanonero (1946) utrla je put modnih stilova mnogih svetski poznatih dizajnera.

Njeno italijansko poreklo bilo je idealno okruženje za inspiraciju modom u koju je bila zaljubljena podjednako koliko i u film. Rođena je u Torinu, a nakon studiranja dizajna kostima i istorije umetnosti u Đenovi odlazi u London gde upoznaje reditelja Stenlija Kjubrika. On joj ukazuje poverenje i pruža prvu šansu na filmu angažujući je kao kostimografa na svom filmu „Paklena pomorandža“ 1971. godine. Milenin odvažan dizajn kostima u ovom filmu imao je snažan odjek na britanskoj pank rok sceni odmah po početku prikazivanja filma u Britaniji, dok o njihovoj vanvremenosti svedoči činjenica da mnogo godina kasnije inspiriše i kolekciju Balensijaga koja prihvata polucilindar poput onog koji je obeležio kostim Kjubrikovih likova.

Safari stil kojim je obojila afričku avanturu junakinje filma „Moja Afrika“ (1985) Sidnija Polaka, u tumačenju glumice Meril Strip, ostavio je trag na modu druge polovine osamdesetih godina inspirišući kolekcije dizajnera poput Ralfa Lorena, Done Karan, Iv Sen Lorana i Tjeri Maglera. Iako takav efekat nije mogla ni da pretpostavi, Milena ga danas pravda čudesnim sinhronicitetom koji se desio između sveta mode i filma. Kostimi su samo zabeležili ono što je već bilo u vazduhu, reči su kojima ona opisuje ovu podudarnost.

Da njenoj proceni treba verovati znali su već predstavnici brenda Norman Hilton kada su je četiri godine ranije, nakon filma „Vatrene kočije“ (1981) i drugog Oskara u karijeri (prvim je nagrađena za Kjubrikov film „Beri Lindon“ 1975), angažovali na muškoj kolekciji koja joj je donela i specijalnu Koti nagradu za modu.

Ralf Loren ne krije da je Milenin rad inspirisao i njegove modele, ističući je kao jednog od najboljih kostimografa današnjice. Ona, za to vreme, ne prestaje da istražuje sopstvene granice. Oskar za film „Marija Antoaneta“ (2006) zaslužila je odricanjem od modnih konvencija epohe zarad vernog prikaza frivolnog duha koji ga je obeležio. Reakcije modne scene nisu izostale ni ovaj put, a kako je jedan od modnih kritičara zaključio, Milena Kanonero zaslužna je što je Marija Antoaneta sada i zvanično postala brend.

Milena Canonero, photo source: huffingtonpost.com/patricia-zohn/culture-zohn-off-the-chuf_b_291306.html

photo source: historicalhistrionics.files.wordpress.com

Author: Ena

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *