Vino & Vino

Italijani za vino kažu – vino. Isto kao i mi. I tu se sličnost na ovom polju među nama praktično završava. Mi smo još uvek vinska zemlja koja obećava i tek treba da se dokaže. Navijaćemo za naše, bez obzira na made in Italy vina.

Italijani su najveći proizvođači vina na svetu, čak ispred francuza. Oni svoje potencijale koriste skoro iznad maksimuma. Statistikom se nećemo baviti jer koga zanimaju detalji – Interenet nudi obilje informacija. A vino i informacija mi nisu neki par i time se nećemo ovde opterećivati. Profesionalcima je to posao a nama je to piće za uživanje i doživljaj. Uz pravilo – uživajte u vinima koja vam se dopadaju i uvek istražujte ne bi li otkrili nešto novo. Jer ponuda nema kraja…

Hajde da vidimo šta sve možemo naučiti od italijana u vezi vina. Samo površno, ne bi li se inspirisali, jer nećemo da prepisujemo nego da nađemo sopstveni put.

fotka broj 9b

Oni svoje resurse koriste do kraja. Kod njih se uglavnom ništa ne baca od grožđa. Najslabije grožđe ide u masovna, jeftinija vina koja oni jako lepo umeju da urade i plasiraju. U Italiji koriste i peteljke od grožđa za preradu. Od košpica prave ulje koje odlično plasiraju i prodaju, napraviše od toga prestižan proizvod. A mi maštamo samo o najboljem i zanima nas da što manje radimo misleći samo na sebe. Treba imati na umu da njihov pristup zadovoljava dug lanac ishrane jer oni drže do sebe, uvezuju puno ljudi u sistem od proizvodnje do prodaje i čuvaju jedni druge jer svi žive od toga. Ako neka karika zakaže više njih će se potruditi da je ojačaju. Nama još uvek fali ta svest.

fotka broj 9a

Ona dobra i najbolja vina rade tako pažljivo i ponosno koristeći sve mogućnosti da ih plasiraju na svetski vrh. Njihova vinogorja su brendovi sami za sebe – Toskana, Pijemont, Friuli, Kampanja, Sicilija, Pulja… svako ima svoje specifičnosti i svako to koristi najviše što može. Jer kad imate vino koje nosi odlike podneblja onda je to jedinstveno i prpoznatljivo u svetu. Biti originalan i svoj je uvek aktuelno. Sve drugo je kompomis, put u prosečnost i utapanje u masu. Tu je pouka za naše vinarstvo. Kao i činjenica da Italija u svim svojim oblastima ima vinograde od podnožja Alpa do  Sicilije, i sve mogućnosti se koriste. Mi smo majstori da upropastimo sve prirodne darove. Da ne govorim o krčenju vinograda u korist profitabilnijih zasada koji brzo donose novac. Ali ne obavezno i budućnost. Treba češće ponavljati da je kvalitetno vino uspešan predstavnik neke zemlje u svetu i dobar posao koji može biti i platforma za dalji razvoj. Nadam se da se sada budimo…

Dobar brending, prepoznatljivost, razrađeni kanali prodaje i distribucije i pre svega ponos na sopstvene proizvode i vera u njih jesu univerzalna sredstva koja dovode do uspeha. I uporan, marljiv rad. Što više uradite sopstvenim snagama to manje kasnije zavisite od drugih.

Mi imamo dobar potencijal, ali treba još mnogo da učimo i radimo.

Da uživamo, to svi volimo, ali za razliku od nas, koji naginjemo ka neumerenosti i prestižu često mimoilazeći smisao, italijani su majstori da od svakodnevnih i skromnih stvari naprave umetnost. Bezbroj je mesta u Italiji gde uz domaću pizzu i jednostavno vino možete da uživate u prazniku ukusa. Mi imamo našu osnovu u smislu gastronomije i vina tako da treba da je razvijamo i promovišemo, što se i dešava u poslednje vreme. Svako za sebe može i treba da eksperimentiše i istražuje. Treba se preorjentisati na stvaralački pristup, da iskoristimo ono što imamo i da od toga izvučemo maksimum. Bićemo vrlo zadovoljni.

Evo predloga: kupite prvom prilikom dve boce vina približno iste cene i klase, jedno domaće i jedno italijansko. I uživajte, zaboravite na ovu priču tada.

Nekoliko nasumičnih linkova o italijanskim vinima za osnovno rukovođenje:

http://www.dummies.com/how-to/content/major-italian-red-wines.html

http://winefolly.com/review/italian-red-wines/

http://winefolly.com/review/italian-wine-regions-map/

http://wine.about.com/od/winearoundtheworld/a/Italianwines.htm

U zdravlje!

John Wine

Author: John Wine

Share This Post On